Summi1
Summit2

Izabran proizvod godine: Dokazan i moćan alat za prodaju i aktivaciju

Pod reflektorom: Izabran proizvod godine

Srbija

22.05.2025

Nagrade za Izabran proizvod godine temelje se na strogoj metodologiji, koja se dosledno primenjuje u više od 40 zemalja sveta. Istraživanje izvodi i obrađuje nezavisna istraživačka kompanija sa svetskim renomeom. Ona osigurava kredibilitet rezultata istraživanja u kombinaciji sa rezultatima testiranja

Šta je Izabran proizvod godine?

Izabran proizvod godine je univerzalni i pouzdani pečat izbora i mišljenja potrošača, jer su kupci jedini pravi „stručnjaci“ kada su u pitanju maloprodajni proizvodi i usluge. Ovaj koncept podrazumeva opširno, profesionalno i nezavisno istraživanje mišljenja potrošača, koje sprovodi nezavisna istraživačka institucija. Ono što ga odlikuje su poverenje, transparentnost i nezavisnost.

Reč je o globalnoj, nezavisnoj metodologiji koju su verifikovali stručnjaci, a pratile su je najveće svetske potrošačke kompanije. Dokazan, pouzdan i uspešan koncept koji globalno pokriva više od pet milijardi potrošača.

Izbran proizvod godine odlikuje i efikasnost i skoro 40 godina postojanja i iskustva. Aktivan je u više od 40 najrazvijenijih zemalja sveta. To je veoma snažan marketinški alat i dovodi do povećanja potencijala proizvoda aktivnostima celokupnog marketinškog miksa. Stalno privlačenje pažnje po izboru potrošača (na ambalaži, prodajnom mestu, uticaju, medijima itd).

Glas potrošača

Pečat se dodeljuje na osnovu glasova velikog broja potrošača putem nacionalno reprezentativne ankete koju sprovodi renomirana, nezavisna istraživačka kompanija u zemlji.

Različite kategorije

Različite kategorije proizvoda i usluga uključuju proizvode i usluge široke potrošnje (FMCG), OTC, kućne aparate, telekomunikacionu opremu i usluge, bankarske usluge i usluge osiguranja... U svakoj kategoriji postoji samo jedan pobednički proizvod.

Objava pobednika

Pobednički proizvodi proglašavaju se na godišnjim dodelama nagrada koje se održavaju u svakoj zemlji učesnici. Pobednici i finalisti dobijaju opširnu istraživačku analizu istraživanja.

Marketinški alat, savet potrošačima

Nagrađeni proizvodi/usluge imaju pravo da pečat koriste u svojim marketinškim komunikacijama tokom jedne godine. Dokazan i moćan alat za prodaju i aktivaciju koji povećava testiranje proizvoda, distribuciju, svest i prodaju.

Šta IPG razlikuje od ostalih pečata?

Organizatori ove dodele u Srbiji, kao osnovne tačke, po kojima se Izabran proizvod godine razlikuje od ostalih pečata i nagrada, navodi: poverenje, globalnost, nezavisnost, metodologiju, dokazane rezultate i uključeno mišljenje potrošača:

  • POVERENJE: Delujući već decenijama, izabrani proizvod godine imao je priliku da uspostavi odnose poverenja sa glavnim liderima u inovacijama, kao što su Procter & Gamble, Unilever, L’Oreal, Johnson & Johnson, Nestle i mnoge druge;
  • GLOBALNOST: Izabran proizvod godine je globalno prisutan u više od 40 zemalja. Svaka zemlja teži za istim ciljem: da vodi potrošače do najinovativnijih proizvoda na tržištu;
  • NEZAVISNOST: Izabran proizvod godine nagrađuje inovacije putem nezavisnih anketa potrošača, koje sprovode globalni lideri u istraživanju tržišta;
  • METODOLOGIJA: Blisko sarađujući sa nezavisnom istraživačkom agencijom na razvoju najkompletnije ankete o potrošačima, uključujući ispitivanje proizvoda;
  • DOKAZANI REZULTATI: Mišljenje potrošača rezultira se u prodajnim rezultatima. Pečat Izabran proizvod godine nagrađuje sve pobednike baš time;
  • MIŠLJENJE POTROŠAČA: Izabran proizvod godine je potrošačka procena i mišljenje, odražava njihova subjektivna mišljenja.

Procedura izbora

Svake godine, na tržištu prepoznamo hiljade novih, promenjenih, poboljšanih proizvoda, promena u receptima/sastojcima, pakovanju ili drugim inovacijama. Izabrani proizvod godine želi da nagradi novosti i inovacije sučeljavajući ih sa reprezentativnim mišljenjima potrošača.

Mogu se nominovati svi novi, poboljšani, obnovljeni, promenjeni proizvodi i potrošačke usluge koji nisu stariji od dve godine na srpskom tržištu. Na primer: hrana, proizvodi za čišćenje, za zdravlje i lepotu, kozmetika, „uradi sam“, kućni aparati, galanterija, sport, automobilska industrija, OTC, baštovanstvo, alkoholna i bezalkoholna pića itd. Takođe usluge – bankarstvo, telekomunikacije, osiguranje itd.

1. Nominacija

Proizvođači, distributeri, dobavljači, agenti… nominuju proizvode/usluge. Svi proizvodi koji su na tržištu manje od 24 meseca i imaju neke novine, promene, poboljšanja, inovacije, mogu se nominovati.

2. Stručni pregled

Pregled i odobravanje nominacija i kategorija od strane stručnjaka. Klasifikacija proizvoda u odgovarajuće kategorije.

3. Istraživanje + testiranje

Anketa agencije među kupcima odgovornim za kupovinu u domaćinstvima i kupcima u pojedinim kategorijama. Testiranje proizvoda „Real Life“ u uobičajenim životnim situacijama (obično kod kuće, gde se proizvod obično koristi), za sve proizvode gde se to može učiniti.

4. Proglašenje

Objava pobednika na svečanoj dodeli i u medijima.

Mišljenje potrošača

Percipirani nivo inovacija, ili novina među potrošačima, u potpunosti je povezan sa nepristrasnim izborom potrošača. Za njih je svaka mala promena jedina definicija inovacije. Mišljenje i percepcija potrošača prevladavaju dok određuju njegovo ponašanje prilikom kupovine.

Jedinstvenost konkurencije leži u odlučnosti da se verifikuje mišljenje potrošača sa međunarodnom nezavisnom istraživačkom kompanijom. Veliki broj potrošača, skladan prema veličini populacije, polu i regionima, predstavljaju reprezentativni uzorak stanovništva koji daju svoje mišljenje i glasaju za Izabran proizvod godine po kategorijama proizvoda koristeći kvantitativno istraživanje i istraživanje o kvalitativnom ispitivanju proizvoda.

Izabrani proizvod godine samo je jedan u pojedinačnoj kategoriji ili ga uopšte nema. Koncept Izabran proizvod godine, u svojoj specifičnosti, uzima u obzir specifičnosti svake kategorije i korisnicima ove kategorije ili potencijalnim korisnicima osigurava da su reprezentativni.

Ko pobeđuje?

Nagrade za Izabran proizvod godine temelje se na strogoj metodologiji, koja se dosledno primenjuje u više od 40 zemalja sveta. Istraživanje izvodi i obrađuje nezavisna istraživačka kompanija sa svetskim renomeom. Ona osigurava kredibilitet rezultata istraživanja u kombinaciji sa rezultatima testiranja. Otvorena i pouzdana metodologija istraživanja na osnovu tri kriterijuma, prihvaćena od proizvođača. Istraživanje je nezavisno i transparentno.

INOVATIVNOST

Ističe novost, poboljšanje, promenu, inovaciju…

ATRAKTIVNOST

Atraktivnost proizvoda/usluge u vezi sa konkurencijom u samoj kategoriji.

NAMERA ZA KUPOVINU

Proizvoda/usluga potrošača uključenih u anketiranje.

TESTIRANJE

Testiranje se izvodi u stvarnim životnim situacijama i uslovima, na način kako i obično potrošači koriste te proizvode ili usluge. Kod kuće, na poslu, u školi… Za proizvode/usluge gde je testiranje realno moguće izvesti.

Glasanje uključuje kupce na način da odgovaraju reprezentativnom uzorku kupaca prema polu, starosti i regionu, donose odluke o kupovini u domaćinstvu i kupci su pojedinih kategorija u poslednjih šest meseci. Uključeni su glavni konkurenti u kategoriji, a samo je jedan Izabran proizvod godine u svakoj kategoriji.