Ove podatke objavio je CNMCData, portal koji vodi špansko Nacionalno telo za tržišta i konkurenciju. Godinu dana ranije, u 2023, e-trgovina u Španiji ostvarila je 84 milijarde evra prihoda, što je tada predstavljalo rast od 16%.
Već u aprilu bilo je poznato da je u trećem kvartalu 2024. španska e-trgovina porasla za 12,6% u odnosu na isti period prethodne godine. Novi godišnji podaci potvrđuju ovaj uzlazni trend.
Prema najnovijim informacijama, prihodi od e-trgovine u četvrtom kvartalu 2024. iznosili su 25,7 milijardi evra, što je najveći kvartalni rast tokom cele godine, ali istovremeno i najniži međugodišnji rast za četvrti kvartal još od pandemijskog buma u sektoru e-trgovine.
Broj onlajn transakcija takođe je porastao tokom 2024. U Španiji je zabeleženo oko 1,8 milijardi transakcija, što je najveći broj u istoriji španske e-trgovine. U četvrtom kvartalu broj transakcija dostigao je 479 miliona, što je rast od 10,7% u odnosu na isti kvartal 2023.
Zanimljivo je da većina španskih potrošača kupuje na inostranim onlajn prodavnicama. Čak 61,5% prihoda od kupovina koje potiču iz Španije odlazi u inostranstvo. Samo 27,5% prihoda od domaćih onlajn kupovina ostaje unutar zemlje, dok 11% prihoda dolazi od stranih kupaca koji kupuju u Španiji.
Ipak, uprkos dominaciji prekogranične e-trgovine, domaći onlajn prihodi u Španiji su porasli. Tokom 2024. godine, španski potrošači su u domaćim onlajn prodavnicama ostvarili 7,1 milijardu evra prihoda, što je povećanje od 6,8%.
Priredila: InStore redakcija