Summi1
Summit2

Gorana Risteski, Media Researcher i TikTok Lead, Direct Media United Solutions: Šest razloga za otvaranje TikTok naloga brenda

KOLUMNA PONEDELJKOM

Srbija

05.07.2021

Već je prošlo skoro godinu i po dana od početka karantina i ekspanzije TikTok aplikacije. Mnogo toga se izmenilo, ali TikTok je ostao kao sveža doza zabave na internetu. I dalje domaći brendovi bojažljivo ispituju ovu društvenu mrežu, trendove na njoj i aktuelne tiktokere. Svega nekoliko njih ima nalog i redovno snima sadržaj, dok ostali svoje prisustvo ostvaruju kroz saradnje sa najpopularnijim TikTok kreatorima.

Piše: Gorana Risteski, Media Researcher i TikTok Lead, Direct Media United Solutions

Iz mog ugla, ovo su šest najvažnijih razloga zašto bi jedan brend trebao da otvori nalog na TikToku:

1. Jednostavno kreiranje sadržaja.
Jednostavno mislim i tehnički i sadržajno. Za razliku od ostalih društvenih mreža, a pogotovo YouTube-a, za dobar TikTok video vam treba samo telefon. Bez ikakvih profesionalnih kamera, studija, programa za montažu, možete napraviti odličan TikTok video. Sve što vam treba se nalazi u aplikaciji, dodavanje muzike, sečenje videa, natpisi, efekti, filteri, pa čak i voice over. Sve to možete uraditi u samoj aplikaciji kada snimate video. Naravno, to je osnova, bez dobrog osvetljenja ništa, ali za to iskoristite dnevno svetlo ili baš ako želite da investirate, ring light je prva opcija. Čak i bez dobrog osvetljenja, ovde se najviše nagrađuje dobar sadržaj i ideja, pa više vremena posvetite tome nego produkciji samog videa. Što se tiče sadržaja, ovde stvarno važi ono pravilo “less is more”, klipovi moraju da izgledaju kao da su napravljeni sa minimalno truda i da svako može da ih rekreira. Često se dešava da klipovi sa greškom, snimci iza kamere imaju mnogo veći broj lajkova i pregleda nego klip gde je sve savršeno odrađeno.

2. Organski reach i dalje vlada.
Zvanično oglašavanje na ovoj mreži za našu zemlju još nije dostupno. A svi znamo šta to znači - organski reach je u svojoj najvećoj snazi. Količina truda i novca koju ćete uložiti u TikTok nalog/Kampanju će doneti višestruko više pregleda i angažovanja korisnika u odnosu na bilo koju mrežu. Ako je sadržaj dobar, pregledi će vrlo brzo prelaziti cifru od 100k. Ovo je jedna od retkih društvenih mreža gde vam ne treba veliki broj pratilaca da bi ste dosegli veliki broj ljudi. I sa 10-100 pratilaca, vaš video može završiti na ForYou stranici i dostići više stotina hiljada pregleda.

3. Gen Z će vas obožavati.
Oni su zaista posebni, vrlo strastveni, ponašaće se prema omiljenom brendu kao prema omiljenom bendu. Iako ih možda sada ne posmatrate kao ciljnu grupu zbog kupovne moći, samo da kažem da su oni već studenti i uveliko završavaju fakultet, počinju da budu deo radne snage, a mlađi i te kako imaju uticaja na svoje roditelje kada se obavlja kupovina. Gledano dugoročno, ako vas ova generacija zavoli, kasnije ćete imati verne korisnike, jer ćete pokazati da ih razumete u onom dobu kada ih niko ne razume. TikTok je drugačiji od ostalih društvenih mreža, to što poznajete instagram ili facebook, neće vam mnogo pomoći u ovom okruženju. TikTok ima svoj jezik, svoju muziku, svoje fore, sve to generacija Z poznaje i zna da ceni kada brendovi to razumeju. Jedan od primera koji volim da navodim je to što je jedan tiktoker stavio video gde se pitao da li i brendovi skroluju ForYou stranicu i gledaju ostale tiktokove. Reakcije su bile neverovatne! Skoro svi verifikovani brendovi su se javili u komentarima i još nešto, oni nisu samo odgovorili kao da, gledamo, već su i njihovi komentari bili napisani u jeziku TikToka, tačno se vidi da su oni deo zajednice. Jedan od brendova koji to odlično radi nije klasičan gen Z brend poput Nike-a, Netlflixa, već je iz jedne industrije od koje ne bismo očekivali da bude kul. Ako bi generacija Z bila avio kompanija, to bi bio RyanAir. Oni su tačno prepoznali šta i kako treba da se snima na TikToku, neretko dobijaju komentare poput: Onaj ko vodi ovaj nalog treba da ima milionsku platu! Sadržaj koji snimaju? Ništa jednostavnije, dobra fora, popularan sound i slika aviona. To je to. I genijalni su. To ne znači da svaki brend treba da bude meme generator i ne treba forsirati takav sadržaj ako nije dobar. Publika će to prepoznati i neće lako oprostiti loše fore.

4. Bićete u (Tik)toku sa dešavanjima.
Trendovi, načini snimanja, pesme, novi influenseri, challenge-i, sve to u današnje vreme kreće sa TikToka. Budite na izvoru dešavanja i ideja. Možda niste primetili to u svom okruženju ako nemate TikTok, ali prošle godine u aprilu, Top 10 pesama sa Bilbordove liste su bili TikTok hitovi. Noviji podaci kažu da je 45% pesama sa UK Top 40 liste došlo sa TikToka. Sve više brendova snima reklame za ostale kanale (TV, Instagram, FB, YouTube) na način na koji se snimaju TikTok klipovi (čak koriste i trendove sa platforme). TikTok će vam sigurno pomoći oko ideje za drugačije i kreativnije postavljanje kampanje. Pojavljuju se novi influenseri koji su došli sa TikToka, imaju veliki uticaj na svoju publiku, biće vam zanimljiv izvor dešavanja.

5. Vrlo aktivni korisnici
Feedback neće biti problem, korisnici će vrlo rado ostavljati komentare i reći direktno šta vole, a šta im smeta. To isto očekuju od brenda. Takođe, korisnici koji su na TikToku vole da se snimaju, pa im nije cimanje da snime video i učestvuju u raznim challenge-ima koje brendovi organizuju. I dalje najbolja kampanja sa TikToka koja je primer ostalim brendovima kako treba praviti viralan tiktok trend je od e.l.f kozmetike i oni su imali milion i po snimljenih klipova na taj sound. To je million i po ljudi snimilo nešto na njihov sound. Koliko ste imali poslednji put objavljenih slika na neki nagradni # na Instagramu?

6. Na kraju, najjednostavniji razlog - zabavno je
Ako niste baš oduševljeni plesnim delom tiktoka, nemojte to da vas odbije od aplikacije. Humor koji postoji na platformi je nešto posebno i drugačije od onoga što smo već viđali. Dajte šansu sadržaju, nasmejaće vas, začudiće vas i daće vam neke savete i trikove za život koji su daleko od nivoa 5-Minute Crafts videa (koji su inače jedan od glavnih povoda za ismevanje u klipovima na TikToku).

Pokrenuli smo novu rubriku, simbolično nazvanu Kolumna ponedeljkom, jer bismo želeli da početak svake radne nedelje bude obeležen pozitivnim pričama, konstruktivnim predlozima i korisnim zaključcima naših kolumnista. Nadamo se da će kolumne mnogima od vas dati vetar u leđa i inspirisati vas na nove poduhvate!

Ako želite da podelite vaše stavove u okviru ove rubrike sa našim čitaocima, možete nas kontaktirati na mejl: milica@instore.rs.