Summi1
Summit2

Jovan Ristić, suvlasnik i direktor razvoja i marketinga Om Made: Tu smo da započnemo revoluciju pozitive, radosti, zabave i ljubavi

FMCG BRAND FORUM: PREDSTAVLJAMO GOVORNIKE

Intervju

13.05.2021

Na predstojećem FMCG Brand Forumu o tome kako su pre 20 godina majka i dva sina u misiji da šire pozitivnu i radosnu energiju kroz zdravije i ukusne proizvode stvorili tadašnji Bioland, a danas Om Made doo, govoriće Jovan Ristić, suvlasnik i direktor razvoja i marketinga ove kompanije.

U nastavku teksta pročitajte segmente ranijih intervjua koje nam je dao…

Možete li nam opisati razvojni put vašeg prvog proizvoda?
Neću deci da dajem glutaminat i te gluposti da grickaju, pa ću sama da im pravim grickalicu - reče naša majka i tako je krenula da nam pravi u kući stvari koje su ličile na BigGric. Ideja je došla od raznoraznih indijskih grickalica koje su postojale. Ona je prepravila recept da bi napravila proizvod zdravijim i pristupačnijim našem podneblju. Krenuli smo da ga razvijamo sa raznoraznim začinima, i ciljna grupa su uvek bili ljudi koji žele da jedu nešto krckavo, ukusno i zabavno, a opet da nutritivno bude kvalitetnije i prirodno. Kako su neki začini bili prejaki za naše ljude, na kraju samo definisali i ostavili postojeća četiri ukusa u ovoj „klasičnoj“ ponudi BigGric brenda. Tu su Big Gric sa susamom, kikirikijem, čilijem i poslednji sa ovsenim brašnom i lanom.
Nakon toliko godina sam brend je nastavio da se razvija dalje. Iako je na tržištu više od 20 godina, BigGric je i dalje mladi izazivač, i okrenut je zapravo ljudima koji su posebni, koji znaju šta žele i koji se ne ustručavaju da to pokažu. Novi pravac brenda u kom smo krenuli pokazuje baš to. On je neočekivan i drugačiji od svih, i pošto u suštini jeste zdraviji i bolji, sada pokazuje da je i zabavan za grickanje i druženje. Uskoro izlaze novi ukusi koje predvodi BigGric Carbon, zabavna grickalica o kojoj neću ništa da pričam, ljudima će sve biti jasno kada je uzmu u ruke. Sam brend će nastaviti da se razvija tako što ćemo širiti paletu u zdravijem i manje masnom pravcu, ka zabavnijim i jačim ukusima.

Kažite nam nešto više o sirovinama i sastojcima koje koristite u vašim proizvodima?
Recimo za naš keks Nutribella za limunom zapravo cedimo pravi limun. Takođe, tako radimo i sa narandžom koja je u keksu Nutribella narandža & đumbir. Proizvodi nam nisu bazirani na aromama, već na ukusu pravih sastojaka. To je način na koji želimo da gledamo naše proizvode, da budu 100% prirodni, a ukusni i trajni. Jedna od glavnih stvari je da potpuno izbegavamo pojačivače ukusa, jake konzervanse i boje. Znamo da se organizam umara od prevelike konzumacije takvih sastojaka kojih ima u raznim namirnicama, a mi težimo da se on pomoću naših proizvoda odmara, regeneriše i uživa. Ako je uslov kod kreiranja novog proizvoda, da moramo da ga napunimo konzervansima zarad roka i trajnosti, odlučujemo da ne radimo taj proizvod. Najviše se trudimo da iskoristimo kulinarske veštine i neke tehnološke “fore” da dođemo do odličnog prirodnog proizvoda. Na primer, džemove koje koristimo za Nutribella filovani keks od višnje i kajsije smo sami kreirali i tehnološki dorađivali par meseci kako bi ih napravili bez belog šećera i sa prirodnim zgušnjivačima od algi.
Sirovine koje uvozimo moramo posebno da proveravamo kako bi uvek imali isti kvalitet. Na primer, za BigGric sa čili paprikom koristimo dominantno papriku iz Indije. Neko vreme smo radili i sa kineskom, iako nivo ljutine u njihovoj mnogo više oscilira. Pošto je opet paprika prirodna, oscilacije su normalne, a mi sa druge strane gledamo da ih smanjimo što je moguće više. Zato postoje neke stvari oko kojih ne sme da se pravi kompromis. Cena je nekada nešto o čemu se ne diskutuje. Postoje povoljnije alternative većini sirovina koje koristimo, a one upravo dovode do drugačijeg ishoda, na koji mi nismo spremi da idemo. Jedan od naših fokusa u razvoju je da naši proizvodi treba da doprinesu organizmu, ne da mu štete. I toga se jasno držimo.

Koji je najprodavaniji vaš proizvod za sve godine postojanja?
Od tih ukusa BigGric sa susamom je definitivno proizvod koji je najprodavaniji svih ovih godina. Na njemu se bazirao i početak ove priče, a kao neki „klasik“ ukus je i opstao na tržištu do sada kao najbolji. Polako vidimo da novi izazivač kreće da preuzima vlast, a to je BigGric sa ovsenim brašnom i lanom, nešto što smo razvili da bude još krckavije i još bolje od postojećeg. Međutim verujem da ćemo za godinu dana da pričamo drugu priču kada novi proizvodi zažive.

Kako izgleda proces uvođenja novog proizvoda u vaš portfolio?
To dosta zavisi od toga da li idemo u pravcu da kreiramo novi ukus postojećeg proizvoda ili celu kategoriju. Mi smo prilično srećni i ponosni što smo kreatori čak tri kategorije proizvoda na našem tržištu, Integralne grisine, Keks bez belog šećera i Proteinske pločice kao slane krekere bez brašna. U suštini od ideje do konačnog proizvoda je potrebno minimum šest meseci, a realno je da treba i više od godine da se nađe na svim policama na kojima mi želimo. Pošto nam je bitno da je proizvod ukusan, a da je pri tome i nutritivno funkcionalan često nije skroz lako doći do kvalitetnih sastojaka kakve bismo mi hteli. Krenemo od ideje, potrage za sirovinama pa onda proba i degustacija kojih u zavisnosti od cilja ima baš mnogo. Ovde je mesto gde cela kompanija učestvuje makar sa trošenjem tih proba. Kada potrefimo nešto što je dovoljno blizu i izvodljivo, idemo dalje u analiziranje kako reaguje ciljna grupa i razmatramo šta može da se unapredi i poboljša. Kada dobijemo ono što smo hteli, nastavljamo sa dizajnom ambalaže i pripreme za tržište. Proces je zahtevan i dugotrajan, ali vredan.

Možete li podeliti sa nama i neke od poslovnih planova?
Naši planovi su oduvek bili da širimo pozitivnu i zdravu energiju i podržimo lični razvoj i rast osobe. Time osvajamo srca ljudi. To ćemo i da nastavimo različitim aktivnostima. Imamo u planu razvoj porfolija u pravcima koji će sigurno biti veoma zanimljivi različitim ciljnim grupama. Već prvi naleti toga će da se primete početkom godine. Takođe, planiramo da podržimo još više grupe ljudi i individue koji žele da doprinesu drugima da se razvijaju, koji vide svet pozitivno kao i mi, i koji na kraju takođe žele da „sijaju u mraku“. Tako da ostvarujemo razne saradnje koje treba da daju doprinos raznim ljudima. Širenje u nekim drugim pravcima koji još jače podržavaju našu misiju su u planu za godinu-dve, o tome ćemo neki drugi put. Mi smo tu da započnemo revoluciju pozitive, radosti, zabave i ljubavi.