U julu 2021. godine donete su izmene i dopune važećeg zakona o regulisanju tržišta alkohola, kojim su iz zakona uklonjene desetine miliona flaša vina, šampanjca i drugog alkohola. Da bi se izbeglo uništavanje proizvoda vrednih 15 milijardi rubalja (196,6 miliona dolara), moratorijum na poštovanje zahteva prećutno je produžen do 1. marta.

Pored toga, učesnici sastanka sa predstavnicima nadležnih resora rekli su da su ponudili preduzećima da izbegnu gubitke uz pomoć specijalnih nalepnica čiji je dizajn trenutno u fazi izrade. Nalepnice će sadržati informacije o vrsti proizvoda, a flaša sa takvom oznakom neće se smatrati falsifikovanom.
Konkretno, nakon uvođenja amandmana koji su promenili pravila obeležavanja, veliki broj alkoholnih proizvoda je bio pod pretnjom povlačenja iz prodavnica.
Na primer, amandmani sadrže zabranu termina "stono vino", umesto čega se od proizvođača traži da napišu jednostavno "vino". Ostale promene su uticale na klasifikaciju vina i pravila za njegovu proizvodnju. Promenjeni su čak i nazivi za uvozne proizvode sa zaštićenim geografskim identifikatorima.
U početku, izmene nisu predviđale prelazni period, ali su nakon zahteva privrednih subjekata vlasti uvele moratorijum na inspekcije do 31. decembra 2021. godine.
Uprkos tome, proizvođači vina su krajem prošle godine zatražili od vlade da produži moratorijum za još godinu dana, jer je na tržištu i dalje bio veliki broj proizvoda koji ne zadovoljava nova pravila.
izvor: retail.ru
foto: pixabay