Summi1
Summit2

Korpe i kolica kao faktori rasta prodaje

Tema broja: oprema za radnje

Analize

28.04.2022

Kada ste zainteresovali potencijalne kupce da uđu u vašu prodavnicu, morate im dati razlog da tu i ostanu… Odabir odgovarajuće opreme važan je za poboljšanje potrošačkog iskustva. Korpe i kolica će potrošačima olakšati kupovinu, što će dovesti do njihovog dužeg zadržavanja u radnji i samim tim, do povećanja njihovog računa

Pripremila: redakcija InStore magazina

Na tržištu, verovatno, postoji na hiljade kompanija koje prodaju iste proizvode kao i vi. Pa, kako onda možete privući potencijalne kupce? Potrošačko iskustvo je definitivno ključni faktor. Prodavnica više ne sme da bude samo objekat u kom se nabavljaju namirnice, već mesto koje kod kupca budi nova osećanja.

Potrošačko iskustvo kreće od spolja. Vaša prodavnica treba da privuče pažnju prolaznika i zainteresuje ih da uđu i istraže vaše proizvode. Stoga je ključno da u eksterijer uključite elemente koji će na prvi pogled izazvati određene emocije, kao što su na primer privlačni izlozi, interaktivni ekrani, jedinstveni reklamni tekstovi i displejevi jarkih boja. 

Iskustvo potrošača je najbitnije
Sada kada ste zainteresovali potencijalne kupce da uđu u vašu prodavnicu, morate im dati razlog da tu i ostanu. Kako? Tako što ćete im recimo ponuditi neki vid zabave, digitalne natpise nove generacije ili interaktivne natpise, proizvode za isprobavanje, uređaje za samoposluživanje ili izložiti određene proizvode pored kase. Pored toga, komunikativno i korisno osoblje, efikasnija korisnička usluga i opcija besplatne dostave će vas, takođe, izdvojiti iz gomile.

S druge strane, odabir odgovarajuće opreme takođe je važan za poboljšanje potrošačkog iskustva. Korpe i kolica će potrošačima olakšati kupovinu, što će dovesti do njihovog dužeg zadržavanja u radnji i samim tim, do povećanja njihovog računa. 

Napokon, stvaranje jedinstvenog potrošačkog iskustva i prikazivanje vašeg brenda na kreativan način ne samo što će vam pomoći da bolje prenesete svoje vrednosti, već će povećati i lojalnost postojećih kupaca i privući nove.

Korpe sa kvalitetnim ručkama
Mnogim prodavnicama i supermarketima je pri naručivanju opreme najvažnija njena funkcionalnost. Međutim, svaki faktor u procesu njene proizvodnje je od vitalnog značaja. Ustvari, to je ključni faktor za povećanje lojalnosti kupaca. Kvalitetno proizvedena oprema takođe vam može pomoći u povećanju prodaje i profitabilnosti na duže staze, i što je najvažnije, povećanju prihoda. 

Zbog toga, treba birati korpe koje su napravljene od najboljih materijala i delova, kao i uz najsavremeniju tehnologiju u proizvodnji. Jedan takav deo jesu ručke, koje se razlikuju u obliku u zavisnosti od toga da li su u pitanju kolica ili korpe za kupovinu. Ove ručke su pažljivo dizajnirane i sastavljane, kako bi potrošačima omogućile što bezbedniju kupovinu. 

Što se tiče korpi sa točkovima, bilo bi poželjno da njihove ručke budu napravljene pomoću azotnog gasa. Na ovaj način, smanjuju se šanse da dođe do lomljenja ručki usled pogrešnog korišćenja korpi. Površina ručki bi trebalo da je glatka, što ih čini prijatnijim za držanje i smanjuje količinu prljavštine nakupljene na njima. 

Još jedna karakteristika ručki, koja je poželjna, jeste da budu ergonomske, pravljene tako da se prilagode prirodnom položaju tela. Osnovna funkcija korpi je da olakšaju kupovinu potrošačima. Korpe sa točkovima, u velikom broju slučajeva, poseduju dve ručke, jednu na izvlačenje, koja služi za lakše kretanje sa korpom po prodavnici i druga, središnja, koja služi za nošenje korpe. Pored toga, ručka na izvlačenje će, takođe, smanjiti potrebu potrošača za savijanjem.
Sve ove karakteristike trebalo bi da obezbede lako i udobno korišćenje korpi, doprinoseći na taj način povećanju prodaje vaše kompanije i poboljšanju potrošačkog iskustva.

Korpe sa visokokvalitetnim točkovima
Plastične korpe za kupovinu služe da poboljšaju iskustvo vaših potrošača. Zbog ovoga je prethodnih godina sve češća praksa dodavanja točkova na ovu opremu. Na ovaj način potrošači lakše mogu da nose svoju korpu i robu sa sobom. Njihova praktičnost i široka rasprostranjenost čine točkove jednom od najvrednijih delova korpi za kupovinu.

Upravo zato, treba birati korpe proizvedene od najboljih materijala uz najsevremeniju tehnologiju. Jedan od tih materijala jesu i točkovi, koji bi trebalo da sadrže:

  • dvostruke kuglične ležajeve koji omogućavaju da korpa glatko klizi po površini bez obzira na količinu sadržaja u njoj;
  • poliuretan koji smanjuje buku u radnji na manje od 18 decibela.

Većina korpi sadrži četiri točka - dva nepokretna i dva rotaciona, koja im nude potpunu stabilnost. Rotacioni točkovi omogućavaju korpi da se okreće u bilo kom pravcu, tako da kupci mogu da vrše kupovinu bez napora. 

S druge strane, točkovi bi trebalo da budu dizajnirani tako da se okreću na sopstvenoj osi, a ne na metalnom vijku, kao što je to slučaj kod većine korpi. Samim tim, oni se mogu teže slomiti jer imaju veću potpornu površinu.

Osim toga, poželjno je da točkovi funkcionišu pomoću sistema dvostrukog kugličnog ležaja i da poseduju zaštitu od prljavštine, kako ona ne bi ušla u njih, čime se umanjuje šansa blokade točkova. 
Točkovi koji ispunjavaju ove karakteristike, doprinose većoj izdržljivosti korpi za kupovinu i profitabilnosti za potrošače na duže staze.

Sistem za zaštitu od prašine
Stabilnost točkova i lakoća upotrebe doprinose ugodnom potrošačkom iskustvu. Svi navedeni elementi korpi za kupovinu, računajući dva seta točkova sa dvostrukim kugličnim ležajevima, omogućavaju potrošačima prijatno potrošačko iskustvo. Cilj korpe jeste da ostane neprimetna dok ispunjava svoj zadatak - da pomogne potrošaču pri kupovini, a nikako da ga odvrati od kupovine. Zaštitna kapsula obavijena oko ležajeva produžava životni vek točkova i štiti ih od udara. 

Tihi točkovi 
Kao što smo već spomenuli, bitno je i da točkovi ne prave veliku buku. Preporučuju se korpe i kolica čiji točkovi ne prave više od 18 decibela. Veoma je važno imati što tiše točkove. Ako uzmemo u obzir činjenicu da u vreme špica, u radnji može biti čak i do 30 ili 40 korpi u pokretu, to znači da može da dođe do velike buke i proizvodnje mnogo decibela koji mogu da iznerviraju kupce.

Korisna dekoracija
Boje, posteri, šare - sve dolazi u obzir kada je u pitanju personalizovanje jedne prodavnice. Ovi ukrasi obično nemaju drugu funkciju sem da služe kao dekoracija. Međutim, vaš lični pečat možete inkorporirati i u druge proizvode u vašoj radnji, kao što su korpe i kolica za kupovinu. 

Upravo ovo je razlog zašto menadžeri prodavnica brinu i o najmanjim detaljima, pri čemu se okreću personalizovanoj opremi za kupovinu ili nameštaju za radnju, kako bi se izdvojili na tržištu.

Koju korpu za kupovinu da izaberem za svoju prodavnicu?
Odabir savršenih korpi i kolica za kupovinu može igrati veliku ulogu u tome koje će proizvode potrošači izabrati i, samim tim, uticati na prihode jedne prodavnice. 

U nastavku teksta donosimo vam kratki vodič za kupovinu ove opreme i biranje modela u skladu sa potrebama vaše radnje. 

Supermarketi 
Preporučeni kapacitet: 54l-91l
Prednosti ove korpe: 

  • Njena veličina, sa dizajnom koji omogućava kupcu da u potpunosti iskoristi mogućnosti ove korpe, dozvoljava mu da kupi veliki broj proizvoda, bez osećaja prekoračenja troškova;
  • Njeni visokokvalitetni točkovi čine ih lakim za rukovanje, čak i pri maksimalnom opterećenju;
  • Njeni tihi točkovi i ergonomske ručke čine kupovinu laganom i doprinose prijatnom potrošačkom iskustvu; 
  • Mogu se slagati i zauzimaju malo skladišnog prostora u odnosu na količinu stvari koje mogu poneti. 

Parfimerije, drogerije i apoteke 
Preporučeni kapacitet: 10l-12l
Prednosti ove korpe:

  • Elegantnog su dizajna, sa metalnim ručkama;
  • Zatvoreno dno omogućava nošenje malih proizvoda bez straha od ispadanja ovih proizvoda iz korpe

Prodavnice prehrambene robe ili male radnje
S obzirom na to da potrošači u ovim radnjama neće kupovati veliki broj proizvoda, preporučujemo ručne ili kotrljajuće korpe kapaciteta od 20l do 32l.

Drugačiji položaj ručke na kolicima mogao bi da poveća prodaju 
Premeštanje ručki na kolicima bi moglo da poveća prodaju u Velikoj Britaniji za 25%, pokazala je studija koju je sproveo Bayes Business School u Londonu, na uzorku od 2.359 kupaca. Studija istražuje kako korišćenje standardnih kolica za kupovinu sa horizontalnim upravljačem – kao što ćete verovatno naći u supermarketu – aktivira mišiće tricepsa ruke, dok korišćenje novodizajniranih kolica sa paralelnim ručkama aktivira mišić bicepsa. Psihološka istraživanja su dokazala da je aktivacija bicepsa povezana sa stvarima koje volimo, dok je aktivacija tricepsa povezana sa odbacivanjem stvari koje nam se ne sviđaju. Nalazi pokazuju da će trgovci verovatno akumulirati više prihoda tako što će kupcima obezbediti kolica za kupovinu sa paralelnim ručkama, dok će potrošači verovatno imati veću kontrolu nad svojom potrošnjom ako koriste standardna kolica za kupovinu. Intervjui su otkrili da vodeći proizvođači kolica za kupovinu ranije nisu razmišljali o korišćenju paralelnih ručki na svojim kolicima i da su bili iznenađeni kada su saznali da bi položaj ručki mogao da utiče na prodaju.