Summi1
Summi1

Trendovi: Ekspanzija formata i trgovina pokreću potražnju za POSm

Vodič kroz tržište POS materijala

Marketing

11.10.2022.

Globalno tržište materijala na mestu prodaje (POSm) dostiglo je vrednost od skoro 31,11 milijardu u 2021. Očekuje se da će nastaviti dalje da raste po kompocizionoj godišnjoj stopi rasta (CARG) od 12,57% i da će do 2026. da dostigne vrednost od 64,8 milijardi dolara… Evropsko tržište POSm dostiglo je iznos od 9,21 milijardi dolara u 2021. Očekuje se da će rasti po CARG od 5,1% i da će dostići vrednost od 12,57 milijardi dolara do 2027. godine

Pripremila: Ana Filipović, ana@instore.rs

Globalno tržište materijala na mestu prodaje (POSm) dostiglo je vrednost od skoro 31,11 milijardu u 2021. godini. Očekuje se da će industrija POSm nastaviti dalje da raste po kompocizionoj godišnjoj stopi rasta (CARG) od 12,57% i da će do 2026. godine da dostigne vrednost od 64,8 milijardi dolara. Ova očekivanja su malo iznad prognozi datih prošle godine, kada je predviđano da će CARG između 2021. i 2026. dodine biti 11,2 %, i da će tržište da dostigne iznos od blizu 57,8 milijardi dolara do 2026. godine. 

Globalnu industriju POS materijala pokreću sektori FMCG, hrana i piće i maloprodaja, koji značajno doprinose rastu ove industrije. Najzrelija tržišta u industriji POSm su Severna Amerika i Evropa, za koja se očekuje da će u narednih nekoliko godina da pokažu zdrav rast. Za azijsko-pacifički region se očekuje da će u posmatranom periodu da doživi najveći rast. Ovo se može pripisati rastućoj ekspanziji maloprodajnih mreža u regionu. Očekuje se da će sve veće investicije proizvođača u usvajanje efikasnih marketinških rešenja podstaći rast tržišta. Osim toga, rastući raspoloživi prihodi i poboljšani životni standard ljudi dodatno podstiču usvajanje POSm-a u različitim industrijama robe široke potrošnje.

Severna Amerika je i dalje vodeće tržište, kada posmatramo industriju POS materijala. Ovo tržište pokreće prisustvo velikog broja globalnih i loklanih igrača. Očekuje se da će sve veće usvajanje širokog spektra POSm-ova, podstaknuto sve većim ulaganjima proizvođača u efikasan marketing proizvoda u regionu, dodatno pomoći rastu tržišta. Tržište je, takođe, potpomognuto rastućom potražnjom iz industrije potrošačke ambalaže.

Svojstva i primena
Materijali na prodajnom mestu (POSm) su reklamni materijali koji se koriste za prenošenje informacija o proizvodu potrošačima na prodajnom mestu. Na tržištu su dostupne mnoge vrste ovog materijala, koje kompanije koriste za reklamne kampanje u nastojanju da poboljšaju prodaju svojih proizvoda.

Podela prema tipu
Na osnovu tipa, materijal na mestu prodaje delimo na:

• Soft POSm
• Hard POSm

Podela prema krajnjim korisnicima
Na osnovu toga koji sektor je krajnji korisnik ovih materijala, POSm industrija je segmentirana na:

• Roba široke potrošnje (FMCG)
• Hrana i piće
• Trgovina
• Farmacija
• Ostalo
Industrija hrane i pića značajno doprinosi potražnji za POS materijalima, čineći gotovo 35,2% ukupne potražnje u 2021. godini. Na prvom mestu je i dalje FMCG industrija, sa više od 50%.
Analiza tržišta

Globalno tržište POS materijala pokrenuto je preovlađujućom dominacijom industrije koja se bavi instore promocijama. Glavni krajnji korisnici ove industrije, kao što su trgovina, FMCG i industrija hrane i pića, pokreću potražnju za POS materijalima. S druge strane, dobavljači POS materijala su fokusirani na širenje svog georafskog prisustva i proširenje spektra svojih usluga, kako bi obezbedili veći udeo u marketinškim budžetima kompanija, nemenjih u ove svrhe. 

Segmenti hrane i pića, kozmetike i lične nege pokazuju značajan rast u POP displejima, čime se dodatno povećava rast industrije POS materijala. Ekspanzija u formatima radnji kao što su hipermaketi, supermarket i male radnje u velikim i gradovima srednje veličine, naročito na tržižtima u razvoju u Aziji i Latinskoj Americi, rezultiraće rastom ove industrije. Trgovci koriste mogućnosti da se prošire na tržišta u razvoju i, samim tim, sve više ulažu u tržište POS materijala. 

Beleži se sve veća primena displeja koji se montiraju na police (on-shelf displays) i laganih samostalnih displeja koji lako mogu da se postave na bilo kojem mestu u radnji (PDQ displays), kako bi se obezbedila pažnja potrošača, što je poboljšalo značaj ovih displeja. Dobavljači sve više ulažu u tehnologije, kako bi obezbedili poboljšane mogućnosti, što dodatno pomaže rastu industrije POS materijala.

Trgovci stalno, i sve više, traže različite načine da iskoriste inovativna rešenja koja privlače kupce. Jedna takva inovacija uključuje interaktivnu tehnologiju displeja, koja je izrasla iz ekrana „jedan prema više“ i prerasla u personalizovanije i interaktivnije displeje. Očekuje se da će sve veće usvajanje 3D prikaza materijala na prodajnim mestima doprineti rastu tržišta u posmatranom periodu. 3D POS stolni i prozorski displeji pomažu da se poboljša vidljivost proizvoda kako bi se poboljšala njihova prodaja.

Osim toga, očekuje se da će rastuće usvajanje materijala na prodajnim mestima u sektoru hrane i pića za izlaganje vrhunskih proizvoda, kao što su prehrambeni pokloni i alkohol, dopuniti rast tržišta. Dalje, očekuje se da će dostupnost materijala koji se lako sklapaju, kao i održivih POS materijala, podstaći rast tržišta u prognoziranom periodu.

Tržište POS materijala u Evropi
Evropsko tržište POS materijala dostiglo je iznos od 9,21 milijardi dolara u 2021. Očekuje se da će rasti po CARG od 5,1% u posmatranom periodu 2022-2027. i da će dostići vrednost od 12,57 milijardi dolara do 2027. godine.

Mogućnosti za rast tržišta
Rast tržišta materijala na prodajnom mestu (POSm) u Evropi je vođen rastućom potražnjom za posterima, LED displejima, stikerima i drugim vrstama POSm, iz različitih industrija kao što su FMGC, hrana i piće, maloprodaja, farmaceutska, između ostalih. Predviđa se da će farmaceutski sektor biti svedok snažnog rasta zbog pandemije COVID-19, što je dovelo do povećane potražnje za medicinskim uslugama u regionu. Nadmoć uspostavljenih dobavljača u regionu, takođe, pomaže rastu tržišta. Dalje, ovi dobavljači preduzimaju korake da prošire svoj portfolio usluga kako bi ponudili širok spektar usluga, čime podstiču rast tržišta tokom posmatranog perioda.

Segmentacija tržišta
Materijali na mestu prodaje (POSm – Point of Sale Materials), na evropskom tržištu neretko poznati kao materijali na mesto kupovine ili POPm (Point of Purchase Materials), su reklamni materijali koji se koriste za prenošenje informacija o proizvodu potrošačima, na prodajnom mestu. Na tržištu su dostupne mnoge vrste materijala na mestu prodaje, koje kompanije koriste za različite reklamne kampanje.

Na osnovu tipa, materijal na mestu prodaje delimo na sledeće:

• Posteri
• Viseće reklamne table
• Samostalni displeji
• Vobleri
• LED displeji
• Stikeri
• Ostalo

Trendovi koji pomažu razvoju POSm tržišta 
Tržište materijala na mestu prodaje u Evropi je veoma zrelo, što se može pripisati etabliranim globalnim dobavljačima u regionu. Tržište je dalje vođeno preovlađujućim trendom softvera za upravljanje POP-om na mreži u Evropi. Postepeno, ovu tehnologiju usvajaju dobavljači za racionalizaciju mnogih procesa uključenih u promotivne aktivnosti za prodaju proizvoda. Nadalje, očekuje se da će tržište biti vođeno novim usvajanjem digitalnih POP ekrana, što je dodatno podstaknuto izbijanjem COVID-19. Kao rezultat izbijanja pandemije, očekuje se da će većina dobavljača sve više usvojiti elektronske displeje, digitalne oznake, itd. tokom predviđenog perioda, kako bi sprečili kontakt i širenje virusa.