Summi1
Summit2

RetailZoom Retail Audit: Segment organskih žitarica za doručak beleži rast

inFokus

17.10.2022

Cerealije čine 11% vrednosne prodaje, korn fleks 5,7%, granola i hrskavi (crunchy) segment 25,4%, dečiji segment 12,3%, musli 10,1%, dok kaše/obroci učestvuju sa 35,4% u vrednosnoj prodaji. Količinski segmentacija nosi sledeća učešća: cerealije 23%, korn fleks 7,2%, granola i hrskavi segment 23,5%, dečiji segment 10,9%, musli 11,8% i preostalih 23,6% dolazi od kaša/obroka

Autor: RetailZoom

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke, na osnovu kojih se izrađuju izveštaji, dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što u ovom trenutku iznosi preko 4.200 maloprodajnih objekata.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće žitarica za doručak i obroka/kaša na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od jula 2021. do juna 2022. godine, dakle u proteklih godinu dana.
U toku posmatranog perioda, na severu Srbije je generisano 29% prodatih količina, u Beogradu 39%, u zapadnoj Srbiji 10% dok je u regionu istočne Srbije prodato 22% količina. Vrednosno posmatrano, sever Srbije nosi 28%, Beograd 41%, zapad Srbije 10%, a Istok 21% prodajne vrednosti.

Najveće količine žitarica za doručak (kumulativno posmatrano) su , u ovom periodu, prodate kroz kanal hipermarketa i supermarketa, 50% prodatih količina je iz ovih kanala, za njima slede velike i srednje radnje sa 40%, dok preostalih 10% dolazi iz kanala malih radnji. Ova katerogija se dominantno prodaje u Key Account kanalu sa 63% prodatih količina, dok 37% prodaje dolazi iz radnji tradicionalnog formata.

Ukoliko posmatramo segmenataciju ove kategorije, primećujemo da cerealije čine 11% vrednosne prodaje, korn fleks 5,7%, granola i hrskavi (crunchy) segment 25,4%, dečiji segment 12,3%, musli 10,1%, dok kaše/obroci učestvuju sa 35,4% u vrednosnoj prodaji. Količinski segmentacija nosi sledeća učešća: cerealije 23%, korn fleks 7,2%, granola i hrskavi segment 23,5%, dečiji segment 10,9%, musli 11,8% i preostalih 23,6% dolazi od kaša/obroka. 

Najprodavanija veličina pakovanja žitarica za doručak je 250g sa 26% prodatih količina i 20% prodate vrednosti, zatim 500g pakovanja sa 13% prodatih količina i 4% vrednosne prodaje, dok kod obroka/kaša najprodavanija pakovanja su 65g (12% količinske prodaje, 18% vrednosne prodaje) i pakovanja od 60g (6% količinske prodaje, 16% vrednosne prodaje).

Ono što možemo primetiti, ukoliko bismo uporedili poslednjih godinu dana sa prethodnih godinu dana, jeste da segment organskih žitarica za doručak beleži rast, kako vrednosno, tako i količinski. Treba imati u vidu da je ovaj segment neuporedivo manji od “regularnog”, ali, kao takav beleži rast od 37% količinski i 43% vrednosno u odnosu na prethodnih godinu dana. U istom posmatranom periodu, regularne žitarice beleže rast od 8% količinski i 12% vrednosno. 

Vodeći proizvođači, u kategoriji žitarica za doručak, su: Dr.Oetker, Mogador, Nestle, The Fun&Fit i kumulativno proizvođači privatnih robnih marki (po količinskom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu). Ako posmatramo vrednosno tržišno učešće, prikaz je isti. 

O kompaniji:
RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze iz istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena…  RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

 

Kontakt:  
Email: dusan.grujic@retailzoom.net
Tel:  +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27 
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net