Plan nam je da u narednoj godini zadržimo isti nivo promocije izvozne ponude naših kompanija na vodećim međunarodnim sajmovima. Kada pravimo plan sajmova, uvek uzimamo u obzir tržišta na kojima su traženi srpski proizvodi i srpske kompanije, ali i ona koja imaju potencijal da se izvoz proizvoda iz Srbije širi na ceo određeni region, ističe Jovanka Ćalina, rukovodilac Centra za sajmove PKS.
Dodaje da su izvozno orjentisane kompanije više nego ikada zainteresovane za sajmove, za direktne sastanke i kontakte sa potencijalnim kupcima i priliku da dođu do novih tržišta, jer je teško samo kroz ”onlajn” kanale doći do novih poslova.
Ocena izlagača je da je organizacija 22 sajma u 2023. godini protekla na visokom nivou, od pripreme, preko logističke i organizacione podrške do kvaliteta izgradnje nacionalnih paviljona, što je dokumentovano za svaki od ovih parametara, ukazuje predstavnica PKS.
Podseća da su se u 2023. godini kompanije iz Srbije, u organizaciji PKS i RAS, predstavile na vodećim svestkim sajmovima među kojima su: PRODEXPO u Moskvi, GULFOOD u Dubaiju, PROWEIN u Diseldorfu, PLMA u Amsterdamu, GITEX u Dubaiju, ANUGA u Kelnu, AGRITECHNICA u Hanoveru i drugi.
Svake godine nastojimo da organizujemo nastup domaće privrede na nekom novom tržištu. Tako su ove godine naši privrednici prvi put izlagali na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije u Kraljevini Saudijskoj Arabiji. Ovo tržište predstavlja jedno od najprivlačnijih na Bliskom istoku i pruža šansu srpskoj privredi za značajniji plasman poljoprivrednih proizvoda, pre svega smrznutog voća i povrća, kao i svežeg voća, objašnjava Ćalina.
Imajući u vidu da se dugoročni plan Kraljevine Saudijske Arabije bazira na smanjenju proizvodnje zbog očuvanja vodnih resursa, kao i na povećanju uvoza hrane, prvenstveno pšenice, postoji velika šansa za plasman poljoprivrednih proizvoda iz Srbije na saudijsko tržište, što se, posebno odnosi na žito, ječam, kukuruz, soju, pirinač, razne vrste semena/ulja, kao i na farmerski uzgoj stoke, dodaje Ćalina.
Sajmovi, po njenim rečima, imaju važnu ulogu i donose velike koristi, kako samim izlagačima i organizatorima, tako i potencijalnim kupcima i posetiocima, a na tim manifestacijama se uvek, osim proizvoda predstavljaju i najnoviji trendovi i inovacije u određenoj industriji.
Broj i vrsta sajmova, kao i ostvareni rezultati učešća privrede tretiraju se kao jedan od pokazatelja razvijenosti privrede neke države. PKS je, baveći se organizacijom sajmova u inostranstvu tokom više decenija, stekla visoku reputaciju među privrednicima i dobitnik je značajnih nagrada za uspešno organizovane nastupe srpske privrede u inostranstvu, naglašava Ćalina.
Kreiranje podsticajnih uslova za rast izvoza, prezentacija proizvoda i usluga, kao i uspostavljanje saradnje i partnerstva naših firmi sa inostranom privredom, kroz organizovan nastup domaćih kompanija na velikim međunarodnim sajamskim manifestacijama, strateški su ciljevi PKS kada je reč o internacionalizaciji poslovanja domaće privrede.
Pored osvajanja novih tržišta i povećanja prisustva na postojećim tržištima, cilj ove aktivnosti je brendiranje Srbije kao povoljne investicione i poslovne destinacije, uspostavljanje privednih veza sa inostranstvom i integracija domaćih privrednih društava u međunarodne lance vrednosti, poručuje predstavnica PKS.
Izvor: InStore
Foto: PKS