Summi1
Summit2

Marija Malović, Imlek: Ključ unapređenja sektora je kontinuirana posvećenost inovacijama, kvalitetu i održivosti

KROZ PRIZMU PROIZVOĐAČA

Intervju

26.04.2024

Svoje poglede i zapažanja o jednoj od najvitalnijih delova domaće privrede – mlečnoj industriji, podelila je sa nama Marija Malović, regionalni menadžer komunikacija i korporativnih poslova u Imleku. Ona u ovim vodama uspešno plovi godinama, a ovom prilikom istakla je ono što veruje da je ključno za uspeh sektora -  kontinuirano unapređenje proizvodnih procesa, diversifikacija asortimana proizvoda i podrška lokalnim zajednicama. Istakla je i da je posebno ponosna na Imlekovih 70 godina kroz koje uspešno balansiraju tradicionalne vrednosti sa savremenim tehnologijama, čime svojim potrošačima nude proizvode najvišeg kvaliteta.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Kako biste opisali današnju srpsku mlečnu industriju?
Današnja srpska mlečna industrija predstavlja složen ekosistem proizvodnje i distribucije proizvoda koja se kontinuirano prilagođava kako zahtevima tržišta, tako i regulativama. Rekla bih da je ova industrija vitalan deo domaće ekonomije koja, uprkos izazovima poput fluktuacije cena sirovina i neprestanih zahteva za unapređenje kvaliteta i održivosti poslovanja, pokazuje znake otpornosti i adaptabilnosti. Kompanija Imlek, kao lider u ovoj industriji kontinuirano radi na unapređenju proizvodnje i ponude, uz redovno poštovanje visokih standarda kvaliteta i inovacija, i veoma smo ponosni što već 70 godina uspešno kombinujemo tradicionalne vrednosti sa savremenim tehnologijama, čime obezbeđujemo proizvode najvišeg kvaliteta koji su omiljeni među potrošačima.  

Koje biste dobre primere iz prakse izdvojili? 
Diversifikacija proizvodnje kao odgovor na raznolike potrebe potrošača postala je imperativ za uspešno poslovanje u mlečnoj industriji. Kompanije koje su uspešno proširile svoj asortiman, uključujući proizvodnju organskih i funkcionalnih mlečnih proizvoda, ističu se kao primeri koji prate trendove i efikasno odgovaraju na zahteve tržišta. Uzimajući u obzir preduslov održivosti u 21. veku, izdvojila bih kompanije koje su prepoznale značaj ekološke i društvene odgovornosti i koje su preduzele korake poput investicija u reciklažu ambalaže, smanjenje emisije štetnih gasova i podršku lokalnoj zajednici u okviru koje posluju. Partnerstva sa lokalnim poljoprivrednicima takođe predstavljaju segment uspešnog poslovanja. Osiguranje pouzdanih izvora sirovina kroz uspostavljanje partnerstava sa lokalnim proizvođačima omogućava kompanijama da obezbede kontinuirano snabdevanje visokokvalitetnim sirovinama, čime dodatno unapređuju kvalitet svojih proizvoda i grade održive poslovne veze sa lokalnom zajednicom, te je neophodno i da kompanije zajedno sa svojim dobavljačima ustanove prostor za zajedničke uštede. U skladu sa tim, iako je trenutna otkupna cena mleka u Srbiji među najvišima u Evropi, Imlek je odlučio da zadrži otkupne cene na sadašnjem izuzetno visokom novou, a sve u skladu sa svojom namerom da podrži revitalizaciju i razvoj stočarstva u Srbiji. Ova odluka istakla je našu posvećenost podršci domaćim poljoprivrednicima, održavanje visokih standarda kvaliteta, kao i razvoj poljoprivredne industrije u Srbiji. 

Koji su, prema vašem mišljenju, problemi/nedostaci u vašoj industriji na našem tržištu?
Mlečna industrija u najvećoj meri zavisi od cena sirovina poput mleka, koje mogu biti podložne značajnim fluktuacijama na tržištu, što može uticati na stabilnost poslovanja i profitabilnost kompanija u industriji. Ova nestabilnost često zahteva fleksibilnost i brzu prilagodljivost proizvođača kako bi se održala konkurentnost na tržištu. Kako se zahtevi potrošača stalno menjaju, industrija se suočava sa izazovima u prilagođavanju svoje proizvodnje i ponude. Uz to, imajući u vidu da potrošači sve više traže raznovrsne proizvode, uključujući organske, bez laktoze, funkcionalne i druge specifične proizvode, samo pojedine kompanije mogu biti sposobne da odgovore na ove zahteve kroz inovacije u proizvodnji i marketingu. 

Osiguranje pouzdanih izvora sirovina kroz uspostavljanje partnerstava sa lokalnim proizvođačima omogućava kompanijama da obezbede kontinuirano snabdevanje visokokvalitetnim sirovinama, čime dodatno unapređuju kvalitet svojih proizvoda i grade održive poslovne veze sa lokalnom zajednicom.

Postoji li neki proizvod ili kategorija proizvoda iz vaše industrije, koji još nije stigao na naše tržište, a voleli biste da se uskoro nađe i na policama srpskih trgovina?Imajući u vidu da su inovacije ključni deo našeg identiteta i prožimaju svaki segment poslovanja kompanije, Imlek je po prvi put ušao u kategoriju biljnih napitaka i nedavno predstavio dva nova proizvoda – 100 odsto biljnog porekla. Novi proizvodi pod imenom „Imlek Oaza“ od ovsa i badema su alternativni, nemlečni napici i jedini su brend u kategoriji biljnih napitaka stvoreni od strane domaćeg proizvođača, što Imlek čini prvom kompanijom iz mlečnog sektora koja je svojim potrošačima ponudila alternativne, biljne napitke. Proizvodi su napravljeni isključivo sa najkvalitetnijim biljnim sastojcima i verujem da će doneti svež pristup ishrani i potrošačima ponuditi jedinstveno iskustvo i izuzetnu nutritivnu vrednost. Postavljanje novih standarda u kvalitetu i raznovrsnosti je nešto što determiniše strategiju kompanije Imlek, i u narednom periodu ćemo nastaviti da istražujemo i razvijamo nove proizvode, kako bismo zadovoljili potrebe naših potrošača. 

Za kraj, koja bi bila vaša poruka kolegama iz industrije – kako unaprediti sektor?Kolegama iz industrije bih poručila da je ključ unapređenja sektora kontinuirana posvećenost inovacijama, kvalitetu i održivosti. U vremenu sve veće konkurencije i dinamičnih tržišnih zahteva, ključno je da se posvetimo kontinuiranom unapređenju naših proizvodnih procesa, diversifikaciji asortimana proizvoda i podršci lokalnim zajednicama. Investicija u tehnološka rešenja, istraživanje i razvoj trebalo bi da budu temeljni stubovi našeg poslovanja, omogućavajući nam povećanje efikasnosti proizvodnje, unapređenje kvaliteta proizvoda i nove, inovativne ideje. Održivost mora da bude centralni deo poslovne strategije, uzimajući u obzir ekološke, društvene i ekonomske aspekte. Ulaganje u ekološki prihvatljive prakse, podrška lokalnim poljoprivrednicima i aktivno učešće u inicijativama za društveno odgovorno poslovanje su ključni koraci, koje treba preduzeti kako bismo izgradili sektor koji je održiv na duži rok. Sposobnost da prepoznamo i odgovorimo na izazove i prilike u našem okruženju ključna je za opstanak i prosperitet mlečne industrije u budućnosti.