Istraživanje tradicionalno sprovodi beogradska agencija Pioniri u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research, kako bi stekla uvid u nove tendencije, promene i ponašanje potrošača na internetu i društvenim mrežama. Aktuelno izdanje je 8. po redu, a kao i uvek istraživanje je urađeno na reprezentativnom uzorku online populacije Srbije tokom marta 2024.
Ovogodišnje istraživanje prošireno je dodatnim pitanjima kako bi se na vreme ispratile pojave od značaja. Odnos prema veštačkoj inteligenciji i upotreba AI alata, korišćenje streaming platformi i konzumiranje serija i filmova teme su koje su obogatile ovogodišnje istraživanje. Skoro trećina ispitanika izveštava da je koristila neki od AI alata u proteklih godinu dana. Nešto više od 40% online populacije ne planira da ih isproba, ali zato ostatak otkriva u koje svrhe ga već koristi. Social Serbia 2024 donosi i odgovor da li postoji strah od veštačke inteligencije.
I dok je Threads pre tačno godinu dana izazvao veliko interesovanje što korisnika, što medija, istraživanje pokazuje da je ova mreža podbacila – sa samo 7% korisnika nije uspela da opravda očekivanja pri lansiranju.
Social Serbia 2024 donosi i da je poverenje u influensere prvi put posle više godina u blagom padu, kao i podatke o popularnosti influensera već treću godinu u nizu.
Preferencija domaćih podkasta pokazuje trend rasta, pa tako u ovom talasu skoro 7 od 10 osoba koje prate podkaste češće bira domaće od inostranih.
Na linku se može pronaći deo rezultata koje su agencije Pioniri i Smart Plus Research javno objavile, a putem kontakt-forme na istoj stranici se može poručiti kompletan izveštaj sa detaljnim tumačenjem podataka i dubljom demografskom analizom.
Izvor: InStore
Foto: Pioniri