Summi1
Summit2

Anđela Vujačić, dm Srbija: Važno je da kompanije ostanu autentične i dosledne svojoj misiji

KROZ PRIZMU TRGOVCA

Intervju

16.08.2024

O tome kako vidi današnji trgovački sektor, koje su mu vrline, a koje mane, kao i šta bi bili najbolji koraci za unapređenje ove privredne grane, razgovarali smo sa Anđelom Vujačić, specijalistkinjom marketinga i komunikacija u kompaniji dm Srbija. U njihove dve decenije postojanja u našoj zemlji stalo je mnogo čega vrednog spomena, a ona je samo kratko izdvojila nekoliko poteza koji su obogatili sprsko trgovačko polje. Nije propustila priliku i da posebno naglasi da se kvalitet rada u dm kompaniji ogleda najpre u stalnim nastojanjima da se očuva timski duh i zdravo radno okruženje.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Kako biste opisali današnju trgovačku scenu u našoj zemlji?
Potrošači u Srbiji danas imaju zahteve koji nisu ništa manji od onih u ostatku sveta. Zbog toga je naša scena sve dinamičnija, a tržišni uslovi i ulozi su se povećali. Primetno je da se tržište sve više diverzifikuje, otvara vrata ka specifičnim potrebama ljudi, dok se trgovački lanci sve više okreću promociji održivih životnih stilova, što nas, kao kompaniju koja je lider u promociji ekoloških alternativa i zdravijih proizvoda, posebno raduje. 

Zato smo, između ostalog, motivisani da svakodnevno tragamo za novim rešenjima koja će zadovoljiti potrebe naših kupaca i pružiti im jedinstveno korisničko iskustvo. Veliko nam zadovoljstvo predstavlja činjenica da kupci u dm uđu po jednu stvar, a često se našale da izađu sat vremena kasnije sa mnoštvom korisnih proizvoda koje nisu imali u planu kupovine. Ta čuvena harmonija koja vlada kada uđete u dm drogerije spoj je posvećenosti razvoju svakog segmenta poslovanja i brige o zaposlenima, koji su uvek na visini zadatka. Punih 20 godina u našoj zemlji, dm je prepoznat upravo po tome što jeste – ne samo drogerija, već Vaš dm. 

Naime, u ovom okruženju važno je da kompanije ostanu autentične i dosledne svojoj misiji, a mislim da mi to uspešno činimo ove dve decenije koliko smo prisutni u Srbiji. Uz to, filantropska strana poslovanja i različite CSR aktivnosti koje godinama sprovodimo naš su odgovor na višegodišnju lojalnost kojom nam kupci uzvraćaju. 

Da li postoji nešto što biste voleli da bude prisutno i kod nas, a poznato vam je već da primenjuju trgovci u svetu ili regionu?
U savremenom okruženju, koje je podložno čestim i brzim promenama, pre svega, moramo da budemo stručni, informisani i brzo da reagujemo. Ukoliko se trendovi ne prihvataju i ne prate, nema opstanka na tržištu, što važi u svim granama poslovanja, a naročito u sektoru trgovine. Predviđati u svetu koji je sve kompleksniji postaje jedan od najvećih zadataka za svaku kompaniju, marketare i stratege. Uz to, mislim da je važno da baš mi budemo oni koji će doneti neku promenu i reći industriji „Hajde da to uradimo malo drugačije“. To je možda i jedan od najvećih trendova koji će zaživeti, što nas ponovo dovodi do autentičnosti. 

Primera radi, mi smo 2022. godine načinili pionirski poduhvat u maloprodajnoj industriji uvođenjem dugoročno povoljnih cena, koje su u potpunosti zamenile dosadašnju cenovnu politiku sniženja i popusta. Koncept „Uvek povoljno“ ima za cilj da kupcima donese korist u vidu uštede novca i vremena na dugoročnom planu jer ne moraju da jure ili čekaju sniženja, niti da prave zalihe proizvoda. Naši kupci su to prepoznali vrlo brzo, uzimajući u obzir inflatorne tokove poslednjih godina, a verujem da bi šira primena ovakvog poduhvata donela dosta dobrobiti daljem razvoju tržišta, kao i stabilnost cena.

Čvrsto verujem da je ključ uspešnog poslovanja u ljudima koji svakodnevno doprinose njegovom razvoju.

Osim toga, sa globalnom digitalizacijom, uvek su prisutne težnje ka unapređenju iskustva e-kupovine, fleksibilnosti brendova i otvorene komunikacije. Upravo zato smo 2022. godine lansirali dm online shop, a već naredne godine aplikaciju Moj dm, kako bismo kupcima bili dostupni na „jedan klik”. To su neki trendovi koji su sa globalog tržišta došli i kod nas – da ih nismo realizovali, ne bismo možda ni bili svesni da zaista postoji veliki broj kupaca koji će kozmetiku, organsku hranu, pelene, proizvode za domaćinstvo i tako dalje kupovati online. Veliki novitet ove godine su i dm pogodnosti koje svakom kupovinom obezbeđuju pregršt dobrobiti za kupce, a koje mogu da se prate u vidu kupona i popusta na aplikaciji Moj dm, i da se koriste online ili u drogerijama, što je bio naš sledeći korak da kupcima uzvratimo na ukazanom poverenju.

Na šta odmah obraćate pažnju kada uđete u neku trgovinu?
Kada uđem u trgovinu, prvo obraćam pažnju na urednost, organizaciju prostora i bogatstvo asortimana. Važno mi je kako su proizvodi prikazani, kako su označeni i da li je prodajni prostor prijatan za kupce. Takođe, znatnu pažnju posvećujem i kvalitetu usluge koju pružaju zaposleni. Prvi utisak o ljubaznosti i stručnosti osoblja može mnogo da utiče na ukupno iskustvo kupovine, a to je upravo ono što dm drogerije izdvaja na tržištu i svaku od naših drogerija iznova čini jedinstvenim mestom za kupovinu.

Danas kada se tržište sve više diverzifikuje, važno je da prodajni objekti zadrže svoju autentičnost i odgovore na različite zahteve kupaca. Tako u dm-u svakodnevno ulažemo napore da pružimo odgovore kroz asortiman poznatih dm marki, ali i brojnih brendova koji se nalaze na policama dm drogerija. Jedan od glavnih razloga što dm već godinama važi za omiljeno mesto kupovine jeste ogledalo visokog kvaliteta usluge koju pružaju naši zaposleni. To znači da su ljudi srce našeg poslovanja i njihova dobrobit je uvek apsolutni prioritet. Kada je tim dobar, kompanija je dobro! 

Koji su, prema vašem mišljenju, najveći nedostaci našeg trgovačkog sektora?
Iako su pozitivni trendovi u poslovanju u našoj zemlji sve očigledniji u poslednje dve decenije, koliko dm posluje u Srbiji, trend fluktuacije zaposlenih, prisutan kako kod nas, tako i u regionu, predstavlja ključni izazov koji zahteva brza i efikasna rešenja. Kontinuirano ulaganje u edukaciju i pružanje dodatnih dobrobiti zaposlenima deo su našeg pristupa za dugoročno unapređenje kvaliteta usluge i zato ekspertiza dm-a na ovom polju može da posluži kao dobar model za zadržavanje postojećih i privlačenje novih zaposlenih. 

Veliko nam zadovoljstvo predstavlja činjenica da kupci u dm uđu po jednu stvar, a često se našale da izađu sat vremena kasnije sa mnoštvom korisnih proizvoda koje nisu imali u planu kupovine.

Naime, kompanija dm se – što potvrđuje nekoliko istraživanja sprovedenih poslednjih godina – svrstala u red najpoželjnijih poslodavaca u zemlji. Ono što posebno doprinosi toj poziciji jeste aktivno pružanje prilika za razvoj zaposlenih u skladu s njihovim interesovanjima i potencijalima, dok pored tržišno atraktivnih zarada zaposleni u dm-u dobijaju i redovnu 13. i 14. platu u toku godine, ali i brojne druge dobrobiti koje doprinose njihovom ličnom i profesionalnom razvoju – smart working koncept rada od kuće, kursevi nemačkog jezika, razne obuke i seminari. Kvalitet rada u kompaniji dm ogleda se u težnji ka očuvanju timskog duha i zdravog radnog okruženja koje podstiče individualni napredak svakog pojedinca, kreativnost i razmenu ideja. Mislim da će to biti najveće konkurentske prednosti poslodavaca u budućnosti.

Za kraj, koja bi bila vaša poruka kolegama – kako unaprediti sektor?
Saradnja i razmena iskustava između različitih sektora mogu nam pomoći da unapredimo našu ponudu i učinimo trgovačku scenu još naprednijom. U prvom redu, tu su ulaganje u obuku zaposlenih, usvajanje novih tehnologija i razvijanje održivih praksi. Takođe, važno je da ostanemo fleksibilni i otvoreni za promene kako bismo mogli brzo da se prilagodimo novim trendovima i potrebama tržišta.

U stvaranju pozitivnog i inkluzivnog radnog okruženja ključno je da svaki član tima oseti važnost svog doprinosa. Na taj način podstiče se otvorena komunikacija unutar tima u kom svaki član ima prostora da izrazi svoje ideje. Čvrsto verujem da je ključ uspešnog poslovanja u ljudima koji svakodnevno doprinose njegovom razvoju. Zahvaljujući tome, dm godinama važi za vodeći drogerijski lanac u Srbiji i kao takav ostaje otvoren za promene, uz čvrsto postavljene temelje poslovanja, koji se naširoko prepoznaju punih 20 godina.