Summi1
Summit2

Nemačka: Trgovci najavljuju nova poskupljenja

AKTUELNO

Svet

12.12.2024

Sve više nemačkih kompanija u maloprodaji želi da podigne cene u bliskoj budućnosti, posebno hrane i pića, zaključak je juče objavljenog izveštaja Instituta za ekonomska istraživanja IFO iz Minhena za novembar.

Indeks koji meri očekivanja rasta cena u nemačkoj maloprodaji porastao je sa oktobarskih 21,9 na 26,4 poena, a u sektoru hrane i pića sa 39,7 na 50,8 poena, navodi se u izveštaju. 

Nasuprot tome, očekivanja cena u sektorima usluga u vezi s potrošačima su nastavila da padaju, s oktobarskih 18,5 na 15,8 poena, tako da su sada najniže od marta 2021.

U nemačkom građevinarstvu sve više firmi planira da snižava cene, što važi i za sektor proizvodnje, dodaje se u izveštaju.

Podsetimo, najnoviji izveštaj FAO pokazuje da su svetske cene hrane u novembru porasle četvrti mesec zaredom i sada su najviše od aprila 2023. Organizacija za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija kaže da su dešavanja na tržištu rezultat rasta vrednosti indeksa u kategorijama biljnih ulja i mlečnih proizvoda uz istovremeni pad u kategorijama mesa, šećera i žitarica.

Kod ulja je porastao za čak 7,5 odsto mesečno i sada je najviši od jula 2022.

Međunarodne cene palminog ulja porasle su šesti mesec zaredom, a zabeleženo je i poskupljenje suncokretovog i sojinog ulja, kao i ulja repice. Prosečna vrednost indeksa cena mlečnih proizvoda je međumesečno porasla za 0,6, posebno zbog rasta cene mleka u prahu, maslaca i sira.

Izvor: Politika
Foto: Pixabay