Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs
Kada Nestlé fabriku poredite sa nekim vašim ranijim mestima zaposlenja, kako biste je opisali?
Zapravo, najveći deo svoje karijere, blizu 30 godina, proveo sam upravo u Nestlé-u, a samo nekoliko godina izvan. Rad u Nestlé-u je posebno iskustvo i uvek je nagrađivan, jer u pitanju je odlična organizacija koja brine o ljudima i koja se rukovodi snažnim vrednostima i poslovnim principima. Jedinstveno je i to da se ovi principi ujednačeno poštuju na svim tržištima (zemljama). Nestlé mi je pružio neku vrstu „platforme“ da napredujem i radim u mnogim državama. Naravno, postoje izazovi u selidbama i radu u različitim zemljama i kulturama, ali takvo iskustvo je neprocenjivo i naučio sam da uživam u njemu.
Kako Nestlé Srbija doprinosi ukupnoj strategiji kompanije na globalnom nivou?
Fabrika Nestlé Surčin je veliki dobavljač prehrambenih proizvoda na domaćem tržištu i zemljama u okruženju. Proizvodi na biljnoj bazi uglavnom se izvoze širom Evrope i Izraela. Imamo veliku ulogu u platformi snabdevanja, kao i viziju i planove da postanemo još veći u narednom periodu.
Možete li da nam otkrijete neke od budućih inovacija koje planirate?
Nestlé je posvećen održivosti i iz tog razloga smo u tranziciji na materijale za pakovanja koja se mogu reciklirati, za majonez, dok su pakovanja mnogih drugih proizvoda iz „suvog“ programa već uveliko transformisana u reciklabilne. Istovremeno, konstantno uvodimo vrlo inovativne proizvode, a jedni od najvećih su upravo oni iz portfolija brenda Garden Gourmet koji predstavljaju obroke na biljnoj bazi, a odvojeni fabrički pogon za ovu namenu predstavlja investiciju veću od 83 miliona švajcarskih franaka.
Kako digitalizacija utiče na poslovanje fabrike i da li planirate nove tehnološke implementacije?Digitalizacija je u samom vrhu prioriteta u Nestlé-u. Štaviše, ona je od vitalnog značaja za angažovanje i povezivanje ljudi u organizaciji, posebno u proizvodnji. Jedna od ključnih prednosti je ta što su operateri u mogućnosti da prate performanse svojih proizvodnih linija u realnom vremenu. Uz pomoć digitalnih kanala i tehnika, uveli smo i platformu za učenje i razvoj kompetencija naših ljudi, a nebrojene su koristi i u oblastima upravljanja bezbednošću na radu, upravljanja kvalitetom, upravljanja energetskim performansama, kao i planiranja i upravljanja održavanjem i proizvodnjom. Ukratko, digitalizacija omogućava korisniku da obavlja dnevnu rutinu sa lakoćom.
Nestlé je posvećen održivosti i iz tog razloga smo u tranziciji na materijale za pakovanja koja se mogu reciklirati, za majonez, dok su pakovanja mnogih drugih proizvoda iz „suvog“ programa već uveliko transformisana u reciklabilne. |
Koje su najveće prilike za rast na srpskom prehrambenom tržištu u narednih nekoliko godina, prema vašem mišljenju?
Kako svet nastavlja da se kreće brže nego ikad, tako će i izbor ishrane van kuće, kao i ishrane kod kuće, nastaviti da raste. Potrošači će vremenom očekivati sve više i više inovacija, u potrazi za opcijama koje su pristupačne, superiornije u kvalitetu i zdravije. Upravo to je teren za naš rast i pravi odgovor potrošačima na njihove potrebe.
Za, kraj, pitanje malo ličnije prirode – kako provodite život u Beogradu?
Srbija je blagoslovena prelepim planinama, rekama, brojnim prirodnim atrakcijama. Posle naporne nedelje na poslu, moja porodica i ja se trudimo da istražimo nova mesta svakog vikenda i mogu sa ponosom da kažem da sam prešao mnogo kilometara uzduž i popreko i obišao brojne prirodne lepote Srbije.
Karijerni put |
Foto: Nestlé Srbija