Summi1
Summit2

Zamrznuto povrće: Marketinški pokazatelji - Ipsos

InFokus zamrznuto povrće

inFokus

24.12.2019

Užurban način života i nedostatak široke ponude voća i povrća tokom cele sezone, ide na ruku proizvođačima zamrznute hrane, a potrošačima mogućnost uštede vremena za pripremu obroka, kao i dostupnost namirnica u svakom momentu 

Autor: Aleksandra Jovanović

Project manager, Ipsos

Prema podacima iz BRANDpuls istraživanja, koje se već duži niz godina kontinuirano sprovodi u Srbiji i svim ostalim zemljama Adria regiona, zamrznuta hrana se sve češće koristi, pokazuju i poslednji podaci BRANDpuls istraživanja koje je sprovedeno u 2019. godini.

Na osnovu dobijenih podataka, nema sumnje da je i u široj kategoriji zamrznute hrane, zamrznuto povrće veoma korišćena kategorija. Iako trećina populacije nikada ne konzumira zamrznutu ribu, broj korisnika, makar i povremenih nije zanemarljiv. Zamrznuta gotova hrana takođe ima trend rasta. Užurban način života i nedostatak široke ponude voća i povrća tokom cele sezone, ide na ruku proizvođačima zamrznute hrane, a potrošačima mogućnost uštede vremena za pripremu obroka, kao i dostupnost namirnica u svakom momentu.

U okviru BRANDpuls istraživanja detaljno se prate marketinški pokazatelji za pet kategorija zamrznute hrane: zamrznuto povrće, voće, zamrznuta riba i plodovi mora, zamrznuta testa i zamrznuta gotova jela, a podaci se analiziraju u pogledu sociodemografije, životnog stila potrošača, kao i njihovih kupovnih navika.

Najveći procenat populacije barem jednom nedeljno konzumira povrće, potom zamrznutu ribu i plodove mora. Slatka ili slana, zamrznuta testa su treća kategorija u grupi proizvoda po korišćenju, dok su iza njih kategorije voća i gotovih jela.

KO JE TIPIČAN KORISNIK KATEGORIJA ZAMRZNUTOG POVRĆA, VOĆA I TESTA?

Žene
Srednjih godina
Višeg obrazovanja i prihoda
Zaposlene
Tročlana domaćinstva
Beograd

Navedeni profil zapravo opisuje zaposlenu ženu iz Srbije, koja kuva za svoju porodicu i, između ostalog, prilikom pripreme glavnog obroka koristi i različite zamrznute proizvode.

U kategoriji zamrznutog povrća izdvaja se Frikom, kao najsnažniji brend, sa najvećim procentom korisnika, bilo da su u pitanju povremeni, regularni ili lojalni korisnici brenda. Ostali brendovi imaju znatno manji procenat korisnika, u poređenju sa vodećim u kategoriji.

KOJE ZAMRZNUTO VOĆE POTROŠAČI NAJČEŠĆE KONZUMIRAJU?

Malinu najčešće konzumira trećina potrošača, a višnja je drugo najpoželjnije zamrznuto voće. Među top pet vrsta zamrznutog voća nalaze se još i jagoda, mešavina voća i šumsko voće.

KOJU ZAMRZNUTU RIBU POTROŠAČI NAJČEŠĆE KONZUMIRAJU?

Oslić je u Srbiji i dalje vrsta ribe koju konzumira najveći procenat potrošača. Panirana riba je druga po procentu konzumenata. Ova vrsta ribe je najpopularnija među potrošačima srednje nižih primanja. Mladi od 15 do 29 godina i dalje ređe konzumiraju zamrznute ribe i plodove mora, dok Beograđani i imućniji stanovnici češće od ostalih jedu plodove mora.