Summi1
Summit2

Ivana Grubiša, šefica marketing službe, AD Podunavlje Bačka Palanka: Trudimo se da pružimo šansu lokalnim proizvođačima

KROZ PRIZMU TRGOVCA

Intervju

04.02.2022

Ivana ističe da su trgovinske kompanije u Srbiji prepoznale značaj domaćih proizvoda, pa tako i AD Podunavlje, gde se trude da podstaknu i podrže lokalne proizvođače.

1. Šta je ono što biste pohvalili na našoj trgovačkoj sceni? Ima li nešto što biste voleli da bude prisutno i kod nas, a poznato vam je već da primenjuju/praktikuju trgovci u svetu ili regionu?
Trgovinske kompanije na tržištu Srbije su nesumnjivo prepoznale značaj domaćeg proizvoda odnosno domaćeg proizvođača čije proizvode sve češće uvršćuju u svoj asortiman. Ono po čemu je poslovanje AD "Podunavlja" prepoznatljivo je upravo ta geografska razuđenost gde se trudimo da damo šansu lokalnim proizvođačima da kroz naše trgovine nađu put do svojih krajnjih kupaca. Na taj način jačamo domaću privredu. Naši objekti se, pored većih gradova kao što su Novi Sad i Kragujevac, nalaze i u ruralnim mestima gde posebnu pažnju polažemo na izbor proizvoda koji će se naći u asortimanu naspram potreba i preferencija kupaca na tom regionu.

2. Koji su, prema vašem mišljenju, najveći nedostaci našeg trgovačkog sektora?
Jedan od većih problema sa kojima se suočavaju trgovinske kompanije na našem tržištu jeste velika fluktuacija zaposlenih u samim maloprodajnim objektima. Kompanije kao da još uvek nisu našle rešenje kako da zadrže kvalitetne radnike. Velike i česte promene na ovom polju otežavaju održavanje usluge na nivou koji je neophodan, a sa druge strane ta ista usluga je jedna od ključnih stvari u kreiranju lojalnih kupaca.

3. Na šta odmah obraćate pažnju kada uđete u neku trgovinu?
Radimo takav posao gde se trudimo da sve gledamo iz ugla krajnjeg potrošača i šta je ono što njega čini zadovoljnim. Tako, kada uđem u bilo koji trgovinski objekat stvari na koje obraćam pažnju jesu stvari koje opredeljuju i svakog drugog prosečnog potrošača u odluci gde će obaviti svoju kupovinu. Pored asortimana koji mi je na prvom mestu, veoma mi je važna higijena u samom objektu, kvalitet svežih proizvoda, kao i usluga koja je na kraju ali ne i najmanje važna. Veoma cenim kada od zaposlenog u maloprodaji dobijem tačnu informaciju, osmeh i brzu uslugu.

4. Da li u sklopu praćenja konkurencije posećujete konkurentske trgovine? 
Svakako da obraćamo pažnju na aktivnosti kojima se bavi konkurencija. Zdrava konkurencija nas tera da učinimo korak više u unapređenju naših usluga i prodaje. Od konkurencije koja je zdrava imaju koristi kako poslovni subjekti tako i krajnji kupci. Bez obzira što smo upućeni na konkurenciju, koja je sve jača, sa druge strane se čvrsto držimo svojih principa poslovanja i težimo ka tome da budemo prepoznatljivi, najviše po dobro skrojenoj ponudi, fleksibilnosti i prilagodljivosti na lokalnim tržištima, ali i odnosu koji naši zaposleni u maloprodajama neguju sa krajnjim potrošačima.

5. Za kraj, koja bi bila vaša poruka kolegama trgovcima – kako unaprediti sektor?
Ono što se mi trudimo i u čega ćemo da ulažemo u budućnosti jeste što veće razumevanje preferencija potrošača. Danas kao nikada ranije kupci imaju izbor. Razumevanje njihovog razmišljanja i onoga šta utiče na njihov izbor, nesumljivo će doneti dobar rezultat pa tako ulaganje u ovaj deo vidimo kao alat kojim može da se unapredi čitavo poslovanje. U ovoj aktivnosti moramo biti kontinuirani jer se zahtevi i potrebe kupaca vremenom menjaju. Ovo je polje koje konstantno mora biti u fokusu svakog uspešnog trgovinskog subjekta.