Iako je sam termin Employer branding star više od trideset godina, stiče se utisak da je u poslednje vreme postao veoma popularan i kao takav, podložan različitim tumačenjima, razumevanjima i nerazumevanjima.
U praksi Employer Branding-a, kao i u marketingu generalno, morate ponavljati poruke mnogo puta pre nego što one odjeknu u javnosti. I zato je važno biti prisutan na „mestima“ na kojima je moguć najveći domet i odjek vaše poruke ka definisanoj ciljnoj grupi. Takvo jedno „mesto“ jeste TikTok. Mnogi globalni brendovi našli su se na ovoj platformi u pravom trenutku, dok se u Srbiji ta zajednica kompanija i brendova još uvek okuplja i postepeno grade svoje jedinstvene publike. Uglavnom su razlozi prisustva kompanija promovisanje i širenje znanja o njihovim proizvodima ili uslugama, dok je nekolicina odlučila da kroz vertikalni video format ispriča priču svojih zaposlenih i svojih timova.
Prošle jeseni, naša agencija našla se u višemesečnoj potrazi za novim talentima u sektoru analitike. Oglašavanje, preporuke, LinkedIn... Jednostavno nismo imali sreće u traženju novog kolege ili koleginice. Sve dok jednog dana nismo dobili mejl devojke koja je naš agencijski TikTok sadržaj pratila, poistovetila se sa njim i koja je zbog toga poželela da bude deo našeg tima. Slučajnost ili ne - Aleksandra je bila baš ta karika u timu koja je nedostajala. TikTok se još jednom pokazao kao nezanemarljiva prilika da vašu priču čuju potencijalni kandidati za posao. Ovo je priča jednog mladog i malog tima, ali ne bismo pogrešili ni kada bismo rekli da je odlična prilika za velike sisteme da kroz ovaj kanal komunikacije doprinesu svojoj Employer branding strategiji. U prilog tome govore i domaći primeri dobre prakse – Delta Holding, Fabrika Radosti kompanije Coca-Cola Hellenic Srbija, Shoppster Srbija ili Bazzar.rs.
Odluka da se nađete na novoj društenoj mreži za vašu kompaniju može inicijalno delovati zastrašujuće. Nekoliko osnovnih stvari kojima se mi u Digital Elementu vodimo kada kreiramo ovakav tip sadržaja za naše klijente:
Odluka da se nađete na novoj društenoj mreži za vašu kompaniju može inicijalno delovati zastrašujuće. Nekoliko osnovnih stvari kojima se mi u Digital Elementu vodimo kada kreiramo ovakav tip sadržaja za naše klijente:
- Budite autentični i nesavršeni. Korisnici TikTok-a žele realan, „nenašminkan“ sadržaj. Previše truda i uloženih resursa u kreiranje videa učiniće da korisnik oseti neiskrenost sa vaše strane. Svaka preteralna formalizacija poruke koje šaljete kao poslodavac učiniće da efekat ne bude zadovoljavajući. Prikažite kako vaši timovi zaista funkcionišu i ne marite da li je čitav setting savršen.
- Budite brzi. Ne mora svaki trend da bude ispraćen sa vaše strane, ali redovno prisustvo sa pravim sadržajem u pravo vreme biće dobitna kombinacija.
- Imajte poverenje. Pre svega u vaš tim koji upravlja profilom i kreira sadržaj, bio to interni tim ili eksterni, agencijski saradnik.
- Prikažite vaše vrednosti. Pokažite vrednosti vaše kompanije i kroz interakciju u komentarima videa. Neka vaši zaposleni komuniciraju kompanijske vrednosti.
- Uključite vaše zaposlene. Employer branding nije samo stvar privlačenja talenata i regrutacije već i retencije već postojećih zaposlenih – Employee brendiranja. Pokažite im da ih cenite i da su vam važni kroz ovakve aktivnosti. Takođe, iskoristite priliku da približite menadžment i top menadžment vaše kompanije trenutnim i budućim zaposlenima, starijim i novim generacijama.
Svaku jednostavnost najteže je postići, pa je i put do usvajanja ovih jednostavnih saveta popločan dobrim planom, strategijom i taktikom.