U modernom, izuzetno takmičarski nastrojenom svetu elektronske trgovine, prodavci moraju da koriste svako raspoloživo oruđe kako bi se povezali sa kupcima, povećali prodaju i nadmašili konkurenciju. Hajde da istražimo kako možete da ostvarite digitalni i tehnološki potencijal vašeg biznisa u domenu elektronske trgovine.
1. Dođite do kupaca tamo gde su oni najaktivniji – na njihovim mobilnim uređajima
Više od dve trećine svetske populacije koristilo je mobilne telefone u 2022. godini, za čak 95 miliona više u poređenju sa 2021. Sa porastom upotrebe mobilnih telefona, raste i potreba da brendovi komuniciraju sa mušterijama upravo tim putem. Primera radi, aplikacije za razmenu poruka („mesindžeri“) – koji su instalirani na većini telefona – omogućuju baš to. Vaše poruke biće viđene, i verovatnije je da će kupac ući u interakciju kada primi obaveštenje na mobilnom telefonu, u poređenju sa elektronskom poštom i drugim platformama.
2. Upotrebljavajte poslovne poruke za personalizovanu komunikaciju s kupcima
Poslovne poruke savršene su za slanje obaveštenja posebno ciljanoj publici, kao i za dijalog sa kupcima. Takve poruke mogu da se šalju u vidu razgovora ili personalizovanih kampanja koji će vam pomoći da privučete nove kupce, uvećate prodaju i da negujete odnos sa vernim mušterijama.
Zapravo, brendovi širom sveta već sada aktivno koriste mogućnosti poslovnih poruka. Interni podaci Vibera otkrivaju nam da se prošle godine broj poslovnih poruka povećao za čak 31%. Promotivne poruke (posebne ponude, popusti) porasle su za 32%, konverzacione poruke (razgovor sa živim agentom korisničke podrške) uvećane su za 17%, dok je broj transakcionih poruka (potvrda porudžbine, praćenje dostave, računi) veći za vrtoglavih 73%.
Poslovne poruke koncipirane su tako da biznisima nude brojne i raznovrsne mogućnosti povezivanja s mušterijama, što vodi ka – konverziji. Evo pojedinih ideja:
• Personalizovane preporuke za proizvode
• Ekskluzivne promocije i popusti
• Pravovremena korisnička podrška i pomoć
• Slanje potvrda porudžbine i obaveštenja u vezi s dostavom
• Sakupljanje povratnih informacija i mišljenja kupaca
Prednosti takvog nastupa su dvostruke: gradi se odnos poverenja sa mušterijama i uvećava se isplativost vaših marketinških napora.
3. Maksimalno koristite čet-botove za nesmetanu interakciju s kupcima
Čet-botovi postaju sve popularniji kao alat koji nudi brzu i automatizovanu korisničku podršku. Jednostavni su za upotrebu i mogu da odgovore na brojne zadatke, kao što su:
• Odgovori na najčešće postavljena pitanja
• Informacije o proizvodima
• Vođenje kupca kroz proces kupovine
• Pomoć sa praćenjem porudžbine i povraćaja robe
• Personalizovane promocije i popusti
Integrisanjem čet-bota u vašu marketinšku strategiju, mušterijama možete da pružite momentalnu pomoć 00-24, bez potrebe da uložite u mnogobrojan tim korisničke podrške – pa tako živi agenti mogu da se usredsrede na složenije zadatke. Tako postavljene stvari ne samo da vama štede vreme i resurse, već pomažu da se pospeše prodaja i osećaj zadovoljstva korisnika.
4. Iskoristite potencijal mobilnog oglašavanja
Za reklamiranje putem mobilnih uređaja raznovrsne su mogućnosti koje mogu da vam pomognu da doprete do šire publike i da povećate aktivnost u vašoj radnji elektronske trgovine. Pred vama su najvažniji saveti o uklapanju mobilnih reklama u vašu marketinšku strategiju:
• Upotrebljavajte nenametljiva sredstva: Na aplikacijama i drugim platforamama, većina korisnika reklame doživljava kao upad i prekid onoga što trenutno rade na uređaju. U skladu sa time, kada plasirate reklamu unutar aplikacije ili veb-sajta, vaš osnovni cilj treba da bude da ta reklama ne bude napadna, koliko god je to moguće. Dakle, treba postići tu delikatnu ravnotežu: istovremeno privući pažnju korisnika i ne kvariti im ono što trenutno rade u aplikaciji. Primera radi, mi na Viberu koristimo tzv. prirodne ili „nejtiv“ (eng: native) pozicije, one koje se uklapaju u postojeći interfejs – reklame se nalaze u okviru ekrana sa četovima ili pozivima, u Explore prozoru, Biznis inboksu - posebnom folderu u kojoj korisnici vide poslovne poruke – i na drugim nenametljivim mestima. Takvo „nejtiv“ oglašavanje predstavlja važan podsticaj i za konverziju i za komunikaciju s kupcima, pošto je veća verovatnoća da će korisnici odgovoriti kada se reklama lepo uklapa sa njihovim celokupnim iskustvom unutar aplikacije.
• Jednostavno je poželjno: U današnjem svetu, brojni su akteri koji se nadmeću za pažnju potrošača, tako da do poente morate da dođete – brzo. Kako bi bile efektne, reklame na mobilnim uređajima trebalo bi da prenesu željenu poruku u roku od tri sekunde. Uz to, imajte na umu da su ekrani mobilnih telefona relativno mali, tako da ne možete da gomilate tekst. Dakle, neka vaša poruka bude zvučna i ciljna – kako bi zagolicala maštu korisnika sa taman dovoljno informacija da ih natera da se upute na željenu destinaciju.
• Isprobajte primamljivije formate: Video sadržaj prolazi posebno dobro kod kupaca, pošto lako privlači pažnju i izaziva povratnu reakciju. Počev od brendiranih video snimaka koji nude nenapadan, a privlačan sadržaj – do snimaka koji omogućuju korisnicima da dobiju nagradu pošto pogledaju reklamu. Takvi formati primamljiviji su od tradicionalnih banera.
5. Budite kreativni: eksperimentišite „proširenom stvarnošću“ (AR – Augmented Reality)
Proširena stvarnost omogućuje vam da se povežete sa publikom na zabavan i interaktivan način. Ona je izvrsna za promociju vašeg brenda i vaših proizvoda, za isticanje inovacija, kao i za stvaranje sveobuhvatnog i drugačijeg iskustva za korisnika.
Bezbroj je načina da se proširena stvarnost stavi u pogon. Omogućite kupcima da isprobaju modne detalje – poput šešira ili naočara za sunce – pre nego što ih kupe. Dozvolite kupcima da komad nameštaja iz vaše nove kolekcije smeste u svoju sobu. Klijent ne može da odluči koja boja karmina najviše odgovara?
Pružite mogućnosti isprobavanja različitih opcija putem proširene stvarnosti.
Naše interne brojke u Viberu potvrđuju da je tehnologija proširene stvarnosti popularna među korisnicima. Otkad je lansirana 2021. godine, korisnici Vibera služili su se Objektivom proširene stvarnosti (AR Lenses) skoro milijardu puta. Brendovi takođe stavljaju u funkciju taj alat tako što stvaraju sopstvene Objektive kako bi povećali svest o brendu i obogatili svoj marketing.
Kako biste maksimizovali efektnost vaše marketinške strategije, nužno je da pratite ključne pokazatelje učinka i da donosite odluke na osnovu tih podataka. Analizirajte svoje marketinške kampanje, ustanovite trendove i prilagodite se u skladu s time – potom ćete uvideti kako se poslovni rezultati vašeg brenda razvijaju.