Summi1
Summit2

Zamrznuta hrana: Prodaja zamrznute pice u periodu oktobar 2018. – septembar 2019., Nielsen

InFokus zamrzunta hrana

inFokus

24.12.2019

Posmatrano po regionima Srbije, vrednosna prodaja zamrznute pice najveća je u Beogradu– 49%, Vojvodini 22,2%, u  jugoistočnoj Srbiji 17,5%  a najmanja je centralno-zapadnoj Srbiji– 11,3%

 

Izvor: Nielsen Retail Audit

U Srbiji i deca i odrasli vole da jedu pice, bilo za doručak, ručak ili večeru. S tim u vezi je sve veća ponuda domaćih malih i velikih proizvođača, ali i uvoznih.
Zbog toga je važno videti kakva je prodaja zamrznutih pica iz godine u godinu, a upravo o tome govore podaci o prodaji robe široke potrošnje iz Nielsen panela. U analizu su uključene: Capricciosa, Quattro formaggi, Cheese& Ham, Margharita, Speciale…

Na osnovu analize tržišta kojom je obuhvaćen period oktobar 2018. – septembar 2019, u Srbiji je uočljiv pad prodaje zamrznutih pica u odnosu na prethodno posmatrani period, i to po sva tri prodajna kriterijuma – vrednosno 4,2%, količinski 8,1% i komadno 6%.

Značajno je navesti da je u vezi sa kanalima preko kojih zamrznute pice stižu do kupaca, a uključeni su objekti hiper/super marketa, velikih/srednjih i malih prodavnica odnosu na prethodno posmatrani period u objektima male prodavnice zabeležen je pad vrednosne (-31,4%), količinske (-31,5%) i komadne (-33,3%) prodaje ovih proizvoda, dok najveći rast beleže velike/srednje prodavnice vrednosno (5,4%), količinski (-1,8%) i komadno (1,9%). Posmatrajući koliko koji kanal prodaje doprinosi prodaji, najdominantniji su svakako hiper/superi sa ucešćem od 74,7%.

Posmatrano po regionima Srbije, vrednosna prodaja zamrznute pice najveća je u Beogradu– 49%, Vojvodini 22,2%, u jugoistočnoj Srbiji 17,5% a najmanja je centralno-zapadnoj Srbiji– 11,3%.

Kada govorimo o najvećim proizvođačima zamrznute pice , najzastupljeniji na srpskom tržištu su sledeći (po abecednom redu): Dr. Oetker, Frikom, Makovica Ad, Mara doo, Marija SZTR. Ovih pet proizvođača zauzima 85,1% vrednosnog i 80% količinskog udela u ukupnoj prodaji zamrznute pice na srpskom tržištu u analiziranom periodu.
Za analizu prodaje pice važna je i njihova podela po tipu pakovanja: najveće učešće u prodaji ima zamrznuta pizza u kutiji i iznosi 86,7%, dok one u kesi imaju učešće od 13,3%.

Ako posmatramo podelu po precptu najdominantnije je Capricciosa sa učešćem od 35,7%, potom sledi Quattro Fromaggi 11,6%, Cheese&Ham 9,6%, Margharita I Mozarella pizza sa 6%. Ostale imaju manje učešće.
Za analizu bitna je i veličinu pakovanja, najdominatnije pakovaje je pakovanje od 340g sa učešćem od 38%, potom 330g sa 16,3% učešćem u prodaji, 500g sa učešćem od 7,6%. Ostala pakovanja imaju dosta niže učešće u prodaji.